بررسی لپتاپ Asus Zenbook

معرفی لپ تاپ ایسوس سری Zenbook

نقدی بر ویژگی های Asus Zenbook


 Zenbook  یکی از اعضای  خانواده اولترا بوک ها هستند و اولین Zenbook در اکتبر 2011 عرضه شد در طول سال 2012 تولید این لپ تاپ ها گسترش زیادی داشت. ساختار و اجزای تشکیل دهنده این لپ تاپ ها در بعضی موارد شامل گرافیک مجزا و کارت گرافیک Nvidia و پردازنده فوق العاده کم ولتاژ اینتل و برخی مدل ها فاقد پردازنده گرافیکی مجزا هستند. ایسوس همچنین مدل های جدیدی با صفحه نمایش لمسی را در اواخر سال 2012 تولید کرد البته اخیرا با تولید zenbook های سری UX30 به درجه موفقیت بالایی صعود کرد. این گروه از لپ تاپ ها از ظاهری شیک و مجلل برخوردار هستند.

در اواخر سال 2015 ایسوس، لپ تاپ ها خود را مجهز به پردازنده جدید اینتل به نام Skylake کرد مانند مدل Ux303UB.

سری Zenbook به لپ تاپ های سبک، باریک و زیبا مشهور هستند و با داشتن این ویژگی ها طرفداران زیادی دارند. لوئی چن طراح این لپ تاپ ها با دید استفاده طولانی مدت از این لپ تاپ ها شروع به ارائه طرح بسیار چشم نواز و شیک برای این سری ازلپ تاپ Asus کرد. در این طراحی از ایده امواج آب و با نگاه به طبیعت بی نهایت زیبا بهره برده است. او از بازتاب قطره آب همچنان که در گوشی های Zenphone نیز شاهد آن بودیم استفاده کرده است.

جنس zenbook ها از آلومنیوم سبک و با استحکام است و در رنگهای مختلف نقره ای، رزگلد، قهوه ای و صورتی و ... ساخته شده اند.

سیستم عامل این لپ تاپ ها ویندوز اورجینال است که که در مدل های اولیه نسخه 8 و در مدل های جدیدتر ویندوز 10 به طور پیش فرض وجود دارد.

پردازنده این دستگاه ها Core i3,i5  و یا i7 است که همگی دارای 6 گیگابایت رم به بالا هستند و وزن همگی آنها حدود 1.5 کیلوگرم است که در نتیجه حمل و نقل آن ها بسیار راحت و بدون مشکل خواهد بود.

لپ تاپ asus

همانطور که می دانید لپتاپ ها بر اساس ساختار  ویژگی های سخت افزاری که دارند قیمت های آنها متفاوت هستند اما حدود قیمت این سری از لپ تاپ ها با 3 میلیون تومان به بالا هستند.

اولین بار در سال 2012 سری Zenbook های لمسی با سیستم عامل ویندوز8 معرفی شدند مانند مدل های UX31 و UX21

مدل دیگر از Zenbook ها سری Infinity است که در سال 2013 معرفی شدند و دارای بدنه گوریلا گلس و با CPU Haswell از سری i5  و یا i7 هستند که حداقل رم آنها 8 گیگابایت و با صفحه نمایش 13.3 اینچی با رزولوشن 2560 در 2440 هستند، مانند مدل UX301LA.

از تمامی این موارد نکاتی که می توان به طور کلی در مورد تمامی Zenbook ها بیان کرد، طراحی شیک و جمع و جور، وزن بسیار کم، رنگبندی منحصربه فرد و اجزای داخلی و پردازشگر قدرتمند اشاره کرد.

در مورد نامگذاری لپ تاپ های ایسوس نیز باید توجه کرد که در همه موارد از دو حرف در ابتدا و یک عدد 3 رقمی در وسط و در نهایت با حرف خاتمه می یابد.

به طور مثال مدل UX301UA، دو حرف UX در ابتدا نمایانگر Ultrabook و در واقع خانواده این سری لپ تاپ ها است. رقم اول یعنی "3" در این مثال نشانگر 13 اینچی و در مدل UX501VW رقم "5" سایز 15 اینچی لپ تاپ را نشان می دهد. حرف U و یا V در مثال دوم بیانگر نس CPU و حرف آخر گرافیک را مشخص می کند.

در ادامه به بررسی تک مدل های موجود در بازار این سری از لپ تاپ های ایسوس خواهیم پرداخت. و ویژگی های هریک را مفصل بررسی خواهیم کرد.

 

 منبع : مشاهده دیگر محصولات

 Asus Laptop